Sinds 17 juli 2009 plaatsten 239 enthousiaste leden (met 207 webshops) 70 blog-posts, 39 tips, 31 boeken, 35 evenementen, 78 forumonderwerpen en 1004 reacties...

Onderwerp op het forum bekijken

Je bekijkt een onderwerp op het forum. Dat betekent dat iemand benieuwd is naar je mening of je hulp nodig heeft. Schroom niet, en meng je in de discussie!

Diana

Retour van een artikel

As wij een artikelen retour krijgen ( gelukkig komt dit niet veel voor ;)) maar bv omdat mensen een verkeerde maatkeuze hebben gemaakt met slofjes /schoentjes, of zoals gisteren iemand niet gezien of gekeken heeft naar de afmetingen van een kindertrolley en deze kado wou doen aan een 8 jarige .
Dan maken wij het totaalbedrag plus de gemaakte verzendkosten van de eerste keer over.

Ik was even benieuwd hoe jullie dit doen, ik weet nl dat er een aantal shops zijn die alleen het aankoopbedrag terug over maken en niets aan gemaakte verzendkosten.
Ik meen dat je trouwens dat ook officieel verplicht bent.!!???

graag reactie,s

Trefwoorden: retouren, verzendskosten, terugstorten, credit,

Diana 11-11-2009 383 4 0

Reacties (4)

• Renata Visser - van der Weijden Eerlijk gezegd maak ik alleen het aankoop bedrag over. Deze verzendkosten worden toch gebruikt omdat een artikel van a naar b moet. Ik vind het een rare regel dat je ook de verzendkosten moet terugbetalen. De kosten zijn gemaakt.

Het terugsturen is voor kosten van de klant. Een nieuwe maat (ruilartikel) verzend ik op onze kosten.

wel baal ik ervan als klanten niet lezen ! Ik meet kleding op en zet het bij artikelen zodat klanten thuis kunnen nameten. Als ze dat niet doen baal ik daarvan. Ik heb ook extra kosten en veel werk zonder dat het wat op levert. De klant heeft ook een onderzoek plicht!
    Renata Visser - van der Weijden (Peek-a-Boo-tiek) 12-11-2009 0
  • Diana Hoi ,

ja ik herken het , niet goed gelezen, de maat of bepaalde afmetingen en dan weer terug sturen, dat is heel vervelend.

Zo ver ik weet is het wel verplicht , tenniste de eerste verzendkosten die ze gemaakt hebben om het artikel thuis te krijgen .

zie:
    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Kopen_op_afstand_via_internet_of_telefoon/Basisinformatie/Verzendkosten_en_voorwaarden_bij_retournering
    Diana (Babykoffer) 12-11-2009 0
  • Lidia Hmmm, dat wist ik niet Diana. Ik geef overigens wel altijd de verzendkosten terug, omdat ik liever tevreden klanten heb voor een paar euro extra, dan mopperende klanten die dat ook nog eens in hun hele vriendenkring gaan vertellen dat ik te pinnig was voor die paar euro. Ontevreden klanten tegemoet komen betekent bij ons heel erg vaak dat we een klant voor het leven hebben als we die netjes tegemoet komen, en ze gewoonweg gelijk geven. Ook al hebben ze het niet! Je gelijk halen als winkelier is niet handig, je bent je klant dan gewoon kwijt. Klant is koning, echt...

Maar goed, ik dacht dat het een extra service van ons was dat de klant ook de verzendkosten terugkreeg, dat het niet verplicht was. Maar in de link van Diana staat heel duidelijk dat je ook de bezorgkosten terug moet krijgen als klant. Maar dat je voor retourzenden wel zelf betaald. ZO deel je de kosten eigenlijk, jij betaald voor heen, de klant betaald voor terug.
    Lidia (Kiddiegift) 16-11-2009 0
  • Renata Visser - van der Weijden Hoi Lidia en Diana,

Ik heb nog nooit een mopperende klant gehad. Ik heb een zeer soepel retour beleid en wij sturen al op onze kosten een ruilartikel toe.

Verder:

Ik heb standaard 2,95 aan verzendkosten. Het betreft vaak een pakketje met allemaal kleertjes. Soms komt er van dat pakket iets retour. Als een klant niets wil ruilen krijgt hij van mij het geld van dat artikel retour. De verzendkosten zijn gemaakt voor de overige artikelen.

Maar ik zou graag de logica willen begrijpen/weten achter de regel waarom gemaakte verzendkosten moeten worden teruggegeven? Waarom vraag je ze dan aan de klant?

Ik las dat binnenkort het zichttermijn 14 dagen wordt ipv 7 dagen. Lekker zeg ben ik 14 dagen mijn kleding kwijt. Wie weet wat er mee gebeurd en gedaan is?

Weet je, mijn service gaat ver en heb al vaak genoeg een klant 'gelijk' gegeven.

Maar als een klant koning is, laat hem dan ook zo gedragen. In mijn ogen is dat fatsoenlijk en netjes en niet als een verwend kind. Bescherming van klant? JA, Maar een winkelier uitkleden ? NEE

Ik moest even wat kwijt !
    Renata Visser - van der Weijden (Peek-a-Boo-tiek) 26-11-2009 0

Reageer

Reageren is niet langer mogelijk.