Advertentie
Onderwerp op het forum bekijken
Je bekijkt een onderwerp op het forum. Dat betekent dat iemand benieuwd is naar je mening of je hulp nodig heeft. Schroom niet, en meng je in de discussie!
Gratis websites om je webshop op te adverteren?
Hallo, Ik ben Filip uit Belgiƫ en ben pas een webshop gestart in de online verkoop van schilderijen (B2B en B2C).Ik heb adwords en ben nu op zoveel mogelijk verkoopssites mijn webshop te plaatsen (heb al een lijst met 200 sites waarop ik hem wil zetten).
Hebben jullie nog goede suggesties waaruit veel bezoekers voortkomen?
Adverteren jullie ook op zoekertjes sites? Of plaatsen jullie je producten hier ook op?
Bedankt!
Reageer
Reageren is niet langer mogelijk.

Reacties (8)
Ik denk dat het heel erg ligt aan welke doelgroep je wilt bedienen. Zakelijke klanten of particulier verschilt nogal. Zakelijke klanten gaan sneller dan een Tica (in NL een cash & Carry waar je spullen voor de inrichting van je zaak koopt, waaronder ook schilderijen). Particulieren misschien weer op hele andere plaatsen. Ik weet niet in welke prijsklasse je schilderijen maakt, maar voor prijzigere dingen is het niet handig om met zoekertjes te werken. Ik vind het zowiezo niet prettig als klant om op bijvoorbeeld marktplaats te reageren op advertenties van winkels, daar verwacht ik alleen particulieren die oude zooi kwijt moeten.
Mijn beste bezoektrekker is toch gewoon Adwords. misschien is een verzamelportal als Flavourites wat voor jou?
Tica kende ik nog niet en is zeker interessant!
Flavourites was mij ook nog niet bekend.
Ik ben nu ook een samenlopende Ebay shop begonnen. Om meer volk te trekken.
Adwords lokt ook veel bezoekers, maar niet voldoende.
Grtn en succes nog!
Ik moet je eerlijk zeggen dat wij juist veel op marktplaats adverteren en daar een heel groot aantal klanten uit krijgen , die of de betaalde link aanklikken, of ons mailen voor de link.
Dus voor ons is marktplaats toch zeker wel effectief.
groetjes Diana
Ik ben aan het twijfelen om dit ook aan te vragen maar zou niet weten of dit effect heeft op de verkopen.
Welk zou ik dan best nemen?
@lidia
bedankt voor de google ads tip, had niet door dat ik de cpc op automatisch had staan, dus kreeg ik slechts weinig bezoekers, en hoge kosten...
In het begin is Adwords vaak vooral duur, omdat je de tips en trucs nog niet toepast. Verdiep je eens in Adwords (ook op schreeuwerige Amerikaanse Adwords goeroe sites), want daar kun je echt veel uit halen. Zoek bijvoorbeeld op "succespercentage adwords advertentie" en voeg ook de conversiecode voor Adwords toe aan je website, zodat Google kan meten of er mensen ook daadwerkelijk een aankoop doen op basis van een advertentie.
@Diana: Toch zit jij wel in een andere sector dan schilderijen! Voor tweedehands babyspul ga ik namelijk wel naar Marktplaats toe, en zie dan waarschijnlijk ook jouw betaalde links. Maar voor een schilderij van 500 euro ga ik niet naar marktplaats, of ik moet op zoek zijn naar iets heel specifieks...
Alvast bedankt voor de tip! Door gewoon andere zoekwoorden te nemen (lees goedkopere) is het bezoekers percentage al gestegen + weigeringspercentage gedaald + tijd van bezoeken gestegen. Dat is al zeer positief!
Ik weet niet of het ook in dit toppic past, maar heeft een Webshop keurmerk invloed op jullie verkopen? ben aan het twijfelen of het veel zou uitmaken.
En welk keurmerk raden jullie dan aan?
Bedankt!
Wij hebben nu een goedkoper keurmerk puur om eens te proberen helaas kunnen wij zo niet achterhalen of het echt wat doet.
Het is nu wel veel drukker , maar meer om het feit dat klaas en kerst er aan komen denk ik dan dat dat merk er nu staat.
Dus tjaaaaaaaa .Dat blijft lastig.
ook wij hebben er dat geld niet voor over hoor van thuiswinkel.org staat mooi maar haal je het er uit????!!!!
groetjes